HORKÁ, Hana. Koncepční polarity a komplementarity v ekologické výchově. (Conceptual polarity and complementarity in environmental education.). In Sborník príspevkov Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní VIII. Kvalita života jako multidisciplinárny problém, jej odraz v projektovaní obsahu výchovy a vzdelávania v materských a základných školách. první. Bratislava: Pedagogická fakulta UK a Obianské združenie Výchova-VedaVzdelávanie-Výzkum., 2004, p. 66-69. ISBN 80-969146-0-X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Koncepční polarity a komplementarity v ekologické výchově.
Name (in English) Conceptual polarity and complementarity in environmental education.
Authors HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition první. Bratislava, Sborník príspevkov Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní VIII. Kvalita života jako multidisciplinárny problém, jej odraz v projektovaní obsahu výchovy a vzdelávania v materských a základných školách. p. 66-69, 4 pp. 2004.
Publisher Pedagogická fakulta UK a Obianské združenie Výchova-VedaVzdelávanie-Výzkum.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/04:00019811
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-969146-0-X
Keywords in English Conceptual polarity and complementarity in environmental education; didactical dimension.
Tags didactical dimension.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 18/6/2009 13:22.
Abstract
Autorka analyzuje koncepční polarity a komplementarity v ekologické výchově. Vychází z toho, že její různé koncepce se odvíjejí od různých východisek a vztahují se k různým referenčním rámcům včetně různě stanovených centrálních kategorií.
Abstract (in English)
The author analyses conceptual polarity and complementarity in environmental education and dwells upon its didactical dimension.
Links
GA406/03/1349, research and development projectName: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school
PrintDisplayed: 27/9/2024 22:06