HORKÁ, Hana. AXIOLOGICKÁ DIMENZE EKOLOGICKÉ VÝCHOVY A KOMPETENCE UČITELE (AXIOLOGICAL DIMENSION OF ENVIRONMENTAL EDUCATION AND TEACHER COMPETENCE). In Učitel a vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Sborník z mezinárodní konference. první. Praha: UK, 2004, p. 23-28. ISBN 80-86360-42-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name AXIOLOGICKÁ DIMENZE EKOLOGICKÉ VÝCHOVY A KOMPETENCE UČITELE
Name (in English) AXIOLOGICAL DIMENSION OF ENVIRONMENTAL EDUCATION AND TEACHER COMPETENCE
Authors HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition první. Praha, Učitel a vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Sborník z mezinárodní konference. p. 23-28, 6 pp. 2004.
Publisher UK
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/04:00019812
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-86360-42-3
Keywords in English Key teacher competence for environmental education; teacher training process; standards for pre-graduate teacher training for primary school
Tags teacher training process
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 28/12/2006 13:34.
Abstract
Autorka zdůvodňuje klíčovou kompetenci učitele pro realizaci ekologické výchovy. Všímá si jí v širším kontextu přípravy učitelů a uvádí standard pregraduálního vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy. Stať prezentuje některé výsledky výzkumu sociálního diskurzu učitelů a studentů učitelství 1. stupně ZŠ o environmentální problematice konkrétně o otázkách vztahu člověka k životnímu prostředí a jeho chování v něm. Zmapování myšlení, názorů, postojů a hodnot (pomocí metody Q-třídění ) může ovlivnit přípravné i další vzdělávání učitelů ve sledované oblasti, tzn. v našem případě korekci navrhovaného standardu
Abstract (in English)
The author justifies key teacher competence in the implementation of environmental education. The competence are examined within the context of the teacher training process. the defining standards for pre-graduate teacher training for primary school.
Links
GA406/03/1349, research and development projectName: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school
PrintDisplayed: 10/9/2024 03:23