HORKÁ, Hana a Michaela BUBELÍNIOVÁ. Environmentální problematika v řeči učitelů a studentů učitelství. In Příprava učitelů pro primární vzdělávání v ČR a budoucí scénáře v Evropě. prvni. Ostrava: PdF OU. s. 66-76, 12 s. ISBN 80-7042-376-5. 2004.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Environmentální problematika v řeči učitelů a studentů učitelství.
Název anglicky ENVIRONMENTAL TOPICS DISCUSSED BY THE TEACHERS
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant) a Michaela BUBELÍNIOVÁ (703 Slovensko).
Vydání prvni. Ostrava, Příprava učitelů pro primární vzdělávání v ČR a budoucí scénáře v Evropě. od s. 66-76, 12 s. 2004.
Nakladatel PdF OU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/04:00019813
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-7042-376-5
Klíčová slova anglicky environmental education; social discourse; Q-method of classification; behaviour; thinking; views; values; pregraduate and postgraduate education of teachers
Štítky behaviour, environmental education, Q-method of classification, social discourse, thinking, values, views
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 18. 6. 2009 13:21.
Anotace
Stať prezentuje výsledky výzkumu sociálního diskurzu učitelů a studentů učitelství 1. stupně ZŠ o environmentální problematice konkrétně o otázkách vztahu člověka k životnímu prostředí a jeho chování v něm. Zmapování myšlení, názorů, postojů a hodnot (pomocí metody Q-třídění ) může ovlivnit přípravné i další vzdělávání učitelů ve sledované oblasti, tzn. v našem případě korekci navrhovaného standardu.
Anotace anglicky
The article presents results of a social discourse research among the teachers and primary school trainee-teachers concerning the environmental issue using the Q-method of classification. In particular, the attitude of human beings towards the living environment, their behaviour, the analysis of their thinking, views, and values, can influence pregraduate and postgraduate education of teachers in this field.
Návaznosti
GA406/03/1349, projekt VaVNázev: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Grantová agentura ČR, Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 11:01