Detailed Information on Publication Record
2004
Environmentální problematika v řeči učitelů a studentů učitelství.
HORKÁ, Hana and Michaela BUBELÍNIOVÁBasic information
Original name
Environmentální problematika v řeči učitelů a studentů učitelství.
Name (in English)
ENVIRONMENTAL TOPICS DISCUSSED BY THE TEACHERS
Authors
HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor) and Michaela BUBELÍNIOVÁ (703 Slovakia)
Edition
prvni. Ostrava, Příprava učitelů pro primární vzdělávání v ČR a budoucí scénáře v Evropě. p. 66-76, 12 pp. 2004
Publisher
PdF OU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/04:00019813
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-7042-376-5
Keywords in English
environmental education; social discourse; Q-method of classification; behaviour; thinking; views; values; pregraduate and postgraduate education of teachers
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 18/6/2009 13:21, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Stať prezentuje výsledky výzkumu sociálního diskurzu učitelů a studentů učitelství 1. stupně ZŠ o environmentální problematice konkrétně o otázkách vztahu člověka k životnímu prostředí a jeho chování v něm. Zmapování myšlení, názorů, postojů a hodnot (pomocí metody Q-třídění ) může ovlivnit přípravné i další vzdělávání učitelů ve sledované oblasti, tzn. v našem případě korekci navrhovaného standardu.
In English
The article presents results of a social discourse research among the teachers and primary school trainee-teachers concerning the environmental issue using the Q-method of classification. In particular, the attitude of human beings towards the living environment, their behaviour, the analysis of their thinking, views, and values, can influence pregraduate and postgraduate education of teachers in this field.
Links
GA406/03/1349, research and development project |
|