V originále
Učebnice má usnadnit pochopení procesů krizového řízení ve veřejné správě. Důraz je kladen na legislativní bázi krizového řízení a na ekonomické souvislosti. Teorie je v publikaci spjata s praxí a to včetně odkazů na řešené příklady a události. V prvním bloku učebnice jsou objasněny hrozby terorismu a asymetrické války, bezpečnostní politika a bezpečnostní systém ČR, operační příprava státního území, pojetí obranné infrastruktury NATO a úkoly AČR a Policie ČR v systému krizového řízení. V druhém bloku je zvláštní pozornost věnována přípravě na nevojenské krizové situace, hospodářským opatřením pro krizové stavy, dokumentaci krizového plánování, přípravě na mimořádné události, záchranným a likvidačním pracím, ochraně obyvatel a související požární ochraně. Třetí blok se orientuje na osvětlení financování krizového řízení ve veřejné správě včetně příkladů využití finančních nástrojů při povodních v roce 2002. Dále přináší konkrétní zkušenosti z likvidace a financování následků povodní ve Švihově a Sloupu a z působení tornáda v Litovli. Poslední část tohoto bloku je zaměřena na specifika kontroly jako nástroje krizového řízení ve veřejné správě.
In English
Učebnice má usnadnit pochopení procesů krizového řízení ve veřejné správě. Důraz je kladen na legislativní bázi krizového řízení a na ekonomické souvislosti. Teorie je v publikaci spjata s praxí a to včetně odkazů na řešené příklady a události. V prvním bloku učebnice jsou objasněny hrozby terorismu a asymetrické války, bezpečnostní politika a bezpečnostní systém ČR, operační příprava státního území, pojetí obranné infrastruktury NATO a úkoly AČR a Policie ČR v systému krizového řízení. V druhém bloku je zvláštní pozornost věnována přípravě na nevojenské krizové situace, hospodářským opatřením pro krizové stavy, dokumentaci krizového plánování, přípravě na mimořádné události, záchranným a likvidačním pracím, ochraně obyvatel a související požární ochraně. Třetí blok se orientuje na osvětlení financování krizového řízení ve veřejné správě včetně příkladů využití finančních nástrojů při povodních v roce 2002. Dále přináší konkrétní zkušenosti z likvidace a financování následků povodní ve Švihově a Sloupu a z působení tornáda v Litovli. Poslední část tohoto bloku je zaměřena na specifika kontroly jako nástroje krizového řízení ve veřejné správě.