D 2004

Problematika jakosti v malých a středních podnicích

SUCHÁNEK, Petr

Basic information

Original name

Problematika jakosti v malých a středních podnicích

Name in Czech

Problematika jakosti v malých a středních podnicích

Name (in English)

The Issue of a Quality in small and medium Enterprises

Authors

SUCHÁNEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Praha, Obchod, jakost a finance v podnicích - determinanty konkurenceschopnosti III, p. 122-125, 4 pp. 2004

Publisher

ČZU PEF

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/04:00009687

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-213-1162-2

Keywords in English

quality; marketing; small and medium enterprises
Změněno: 12/1/2005 13:48, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek prezentuje výsledky výzkumu prováděného v malých a středních podnicích (především v Jihomoravském kraji) v roce 2004. Výzkum byl prováděn ve formě sondy, která byla zaměřena především na chápání a využívání marketingu v podnicích, nicméně odhalila některé závažné skutečnosti týkající se jakosti, resp. chápání a pojetí jakosti zkoumanými podniky. Výsledky sondy přitom korespondují s některými obecně vyslovovanými tvrzeními o pojetí jakosti v podnicích v ČR a dávají je do souvislosti nejen s celkovým pojetím marketingu, ale také se způsobem řízení podniku.

In English

The paper presents the main results of a research in small and medium enterprises (especially in the south Moravia region). We prepared the research in a form of a probe aimed at understanding and using marketing, yet it also detected some significant facts about quality management. Results of our probe-research strongly correspond with some generally enunciated findings in an approach of quality in enterprises in Czech republic and they give them connection with complete approach of the marketing and with a style of a management too.

Links

IAA7167201, research and development project
Name: Teoretické a metodologické aspekty institucionální podpory podnikání
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, Theoretical and methodological aspects of institutional enterprise assitance