Detailed Information on Publication Record
2004
Problematika jakosti v malých a středních podnicích
SUCHÁNEK, PetrBasic information
Original name
Problematika jakosti v malých a středních podnicích
Name in Czech
Problematika jakosti v malých a středních podnicích
Name (in English)
The Issue of a Quality in small and medium Enterprises
Authors
SUCHÁNEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Praha, Obchod, jakost a finance v podnicích - determinanty konkurenceschopnosti III, p. 122-125, 4 pp. 2004
Publisher
ČZU PEF
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/04:00009687
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
80-213-1162-2
Keywords in English
quality; marketing; small and medium enterprises
Změněno: 12/1/2005 13:48, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.
V originále
Článek prezentuje výsledky výzkumu prováděného v malých a středních podnicích (především v Jihomoravském kraji) v roce 2004. Výzkum byl prováděn ve formě sondy, která byla zaměřena především na chápání a využívání marketingu v podnicích, nicméně odhalila některé závažné skutečnosti týkající se jakosti, resp. chápání a pojetí jakosti zkoumanými podniky. Výsledky sondy přitom korespondují s některými obecně vyslovovanými tvrzeními o pojetí jakosti v podnicích v ČR a dávají je do souvislosti nejen s celkovým pojetím marketingu, ale také se způsobem řízení podniku.
In English
The paper presents the main results of a research in small and medium enterprises (especially in the south Moravia region). We prepared the research in a form of a probe aimed at understanding and using marketing, yet it also detected some significant facts about quality management. Results of our probe-research strongly correspond with some generally enunciated findings in an approach of quality in enterprises in Czech republic and they give them connection with complete approach of the marketing and with a style of a management too.
Links
IAA7167201, research and development project |
|