SUCHÁNEK, Petr. Problematika jakosti v malých a středních podnicích (The Issue of a Quality in small and medium Enterprises). In Obchod, jakost a finance v podnicích - determinanty konkurenceschopnosti III. 1st ed. Praha: ČZU PEF, 2004, p. 122-125. ISBN 80-213-1162-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Problematika jakosti v malých a středních podnicích
Name in Czech Problematika jakosti v malých a středních podnicích
Name (in English) The Issue of a Quality in small and medium Enterprises
Authors SUCHÁNEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Praha, Obchod, jakost a finance v podnicích - determinanty konkurenceschopnosti III, p. 122-125, 4 pp. 2004.
Publisher ČZU PEF
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/04:00009687
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 80-213-1162-2
Keywords in English quality; marketing; small and medium enterprises
Tags marketing, Quality, small and medium enterprises
Changed by Changed by: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D., učo 1544. Changed: 12/1/2005 13:48.
Abstract
Článek prezentuje výsledky výzkumu prováděného v malých a středních podnicích (především v Jihomoravském kraji) v roce 2004. Výzkum byl prováděn ve formě sondy, která byla zaměřena především na chápání a využívání marketingu v podnicích, nicméně odhalila některé závažné skutečnosti týkající se jakosti, resp. chápání a pojetí jakosti zkoumanými podniky. Výsledky sondy přitom korespondují s některými obecně vyslovovanými tvrzeními o pojetí jakosti v podnicích v ČR a dávají je do souvislosti nejen s celkovým pojetím marketingu, ale také se způsobem řízení podniku.
Abstract (in English)
The paper presents the main results of a research in small and medium enterprises (especially in the south Moravia region). We prepared the research in a form of a probe aimed at understanding and using marketing, yet it also detected some significant facts about quality management. Results of our probe-research strongly correspond with some generally enunciated findings in an approach of quality in enterprises in Czech republic and they give them connection with complete approach of the marketing and with a style of a management too.
Links
IAA7167201, research and development projectName: Teoretické a metodologické aspekty institucionální podpory podnikání
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, Theoretical and methodological aspects of institutional enterprise assitance
PrintDisplayed: 24/5/2024 19:01