Detailed Information on Publication Record
2004
Poznámky k e-learningu na vysokých školách
RAMBOUSEK, JiříBasic information
Original name
Poznámky k e-learningu na vysokých školách
Name in Czech
Poznámky k e-learningu na vysokých školách
Name (in English)
Notes on e-learning in higher education
Authors
Edition
Vydání první. Brno, E-learning příchází - sborník setkání SC0 2004, p. 29-34, 6 pp. 2004
Publisher
Masarykova univerzita v Brně
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
80-210-3409-2
Keywords in English
e-learning
Tags
Změněno: 26/6/2007 10:43, Ing. Mgr. Jiří Rambousek, Ph.D.
V originále
Článek poskytuje přehled hlavních problémů spojených se zaváděním elektronické výuky na VŠ. Je založen na zkušenostech z Filozofické fakulty MU, kde je ve velkém rozsahu užíván systém Moodle. Kromě toho rekapituluje některé zahraniční průzkumy, zejména pokud jde o organizaci e-learningu (centralizovaný vs. distribuovaný model ap.) Oproti běžné orientací na hardwarovou základnu zdůrazňuje, že klíčem k úspěšnému použití e-learningu je dostupnost a intuitivnost systému pro uživatele, zapojení co nejširšího okruhu vyučujících a s tím související důvěra v e-learning.
In English
The article presents the main problems in introducing e-learning to universities. It is based on the experience acquired at the Faculty of Arts, Masaryk University in Brno where the open-source e-learning system Moodle is used on a wide scale. It also summarizes some foreign research reports, especially one comparing a centralized vs. distributed models of e-learning. The article claims that success of e-learning will not depend on hardware and technology (which are often central to e-learning projects) but rather on the accessibility and intuitiveness of the system for its users, on the participation of the most respected teachers, and on the resulting "trustworthiness" of e-learning in the academic community.