OPATŘILOVÁ, Dagmar. Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s dětskou mozkovou obrnou (Educational Intervention in Early and Preschool Age of Children with Cerebral Palsy.). 1st ed. Brno: MU Brno, 2003, 52 pp. Speciální pedagogika. ISBN 80-210-3242-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s dětskou mozkovou obrnou
Name in Czech Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s dětskou mozkovou obrnou
Name (in English) Educational Intervention in Early and Preschool Age of Children with Cerebral Palsy.
Authors OPATŘILOVÁ, Dagmar.
Edition 1. vyd. Brno, 52 pp. Speciální pedagogika, 2003.
Publisher MU Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Textbook
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-3242-1
Keywords (in Czech) Dětská mozková obrna; motorika; psychomotorika; grafomotrika; diagnostika; pedagogická intervence
Keywords in English Cerebral palsy; motor development; graphic development; diagnostics; educational intervention
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Monika Foltánová, učo 55307. Changed: 29/4/2013 11:29.
Abstract
Studijní text se zabývá problematikou diagnózy dětská mozková obrna se zaměřením na motoriku. Stručně vymezuji základní pojmy týkající se dané problematiky, orientačně se zabývám diagnostikou, specifickými zvláštnostmi a ukazuji na možný postup při tvorbě individuálních vzdělávacích a stimulačních programů v oblasti hrubé motoriky, jemné motoriky a grafomotoriky. Učební text je určen pro studenty oboru somatopedie, zvláště pak pro zájemce o povinně volitelný předmět Reedukace DMO I a Reedukace DMO II. Předkládaný studijní materiál je psán tak, aby usnadnil orientaci v dané problematice a pomohl začínajícím speciálním pedagogům řešit obtíže při speciálně pedagogické diagnostice a následné intervenci.
Abstract (in English)
The study text focuses on the topics of cerebral palsy and motor development. The text offers basic definitions concerning cerebral palsy, assessment and possible ways of preparation of individual educational plan. The study material is aimed at students of courses Intervention in Cerebral Palsy I and II. It attempts to ease the situation of beginning teachers of pupils with cerebral palsy.
PrintDisplayed: 31/7/2024 01:13