NĚMEC, Jiří. Educational significance of game. In Play nad Education. 1. vyd. Kraków: Wydawnictwo Naukowe AP, 2004, p. 73. ISBN 83-7271-292-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Educational significance of game
Name in Czech Edukativní význam hry v postmoderní společnosti
Authors NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Kraków, Play nad Education, p. 73-73, 2004.
Publisher Wydawnictwo Naukowe AP
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/04:00011776
Organization unit Faculty of Education
ISBN 83-7271-292-3
Keywords in English game; education; creativity; phenomenology; illusion of reality; play roles; simulation possible; ethical challenge
Tags creativity, Education, ethical challenge, game, illusion of reality, phenomenology, play roles, simulation possible
Changed by Changed by: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., učo 35929. Changed: 24/6/2009 16:25.
Abstract
The study represents a chapter in the in the book called Study on Theory and Methodology of the. The readers are presented with the meaning of a game and educational experience in the society, which is often labelled as post-modern. The study aims mainly for the future teachers and there are the examples of the games accompanied by the methodology analysis in the book.
Abstract (in Czech)
Studie stručně charakterizuje některé aspekty postmoderního světa vztahující se k výchově dětí a mládeže. V druhé části pojednává o jednotlivých edukativních aspektech hry. Hra je zobrazena jako výchovný prostředek, který může v mnoha směrech působit na rozvoj celé osbnosti netradičním a smysluplným způsobem.
Links
GA406/99/P063, research and development projectName: Vliv hry na rozvoj tvořivosti dětí
Investor: Czech Science Foundation, Influence of game on the development of the child's creativity
PrintDisplayed: 25/4/2024 16:34