Detailed Information on Publication Record
2004
Educational significance of game
NĚMEC, JiříBasic information
Original name
Educational significance of game
Name in Czech
Edukativní význam hry v postmoderní společnosti
Authors
NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Kraków, Play nad Education, p. 73-73, 2004
Publisher
Wydawnictwo Naukowe AP
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/04:00011776
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
83-7271-292-3
Keywords in English
game; education; creativity; phenomenology; illusion of reality; play roles; simulation possible; ethical challenge
Tags
Změněno: 24/6/2009 16:25, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
V originále
The study represents a chapter in the in the book called Study on Theory and Methodology of the. The readers are presented with the meaning of a game and educational experience in the society, which is often labelled as post-modern. The study aims mainly for the future teachers and there are the examples of the games accompanied by the methodology analysis in the book.
In Czech
Studie stručně charakterizuje některé aspekty postmoderního světa vztahující se k výchově dětí a mládeže. V druhé části pojednává o jednotlivých edukativních aspektech hry. Hra je zobrazena jako výchovný prostředek, který může v mnoha směrech působit na rozvoj celé osbnosti netradičním a smysluplným způsobem.
Links
GA406/99/P063, research and development project |
|