SEIDENGLANZ, Daniel. Přímá železniční spojení z Prahy a Bratislavy (vliv politických a společenských změn) (The split of Czechoslovakia manifested itself by the decline of the number of direct trains between the largest Czech and Slovak cities). Acta Facultatis Rerum Naturalium Universitatis Comenianae, Geographica. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005, Geographic, No 3, p. 535-542. ISSN 0231-715X. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{563829, author = {Seidenglanz, Daniel}, article_location = {Bratislava}, article_number = {3}, keywords = {international railway transport; direct train; Prague; Bratislava}, language = {cze}, issn = {0231-715X}, journal = {Acta Facultatis Rerum Naturalium Universitatis Comenianae, Geographica}, title = {Přímá železniční spojení z Prahy a Bratislavy (vliv politických a společenských změn)}, volume = {Geographic}, year = {2005} }
TY - JOUR ID - 563829 AU - Seidenglanz, Daniel PY - 2005 TI - Přímá železniční spojení z Prahy a Bratislavy (vliv politických a společenských změn) JF - Acta Facultatis Rerum Naturalium Universitatis Comenianae, Geographica VL - Geographic IS - 3 SP - 535-542 EP - 535-542 PB - Univerzita Komenského v Bratislave SN - 0231715X KW - international railway transport KW - direct train KW - Prague KW - Bratislava N2 - Přímé dálkové vlaky zvyšují kvalitu železniční dopravy. Jejich existence je ovlivněna kvalitou drážní infrastruktury v příslušném směru a také politickými a společenskými podmínkami. Před rokem 1989 byla situace v Československu determinována celkovou politickou situací, po roce 1989 se změnila zahraničně-politická orientace země a navíc došlo k rozdělení společného státu. Příspěvek posuzuje vliv daných faktorů na existenci přímých železničních spojení z Prahy a Bratislavy včetně souvislostí s rozvojem systémů vysokorychlostní železniční dopravy např. v Německu a ve Francii. ER -
SEIDENGLANZ, Daniel. Přímá železniční spojení z Prahy a Bratislavy (vliv politických a společenských změn) (The split of Czechoslovakia manifested itself by the decline of the number of direct trains between the largest Czech and Slovak cities). \textit{Acta Facultatis Rerum Naturalium Universitatis Comenianae, Geographica}. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005, Geographic, No~3, p.~535-542. ISSN~0231-715X.
|