SUCHÁNEK, Petr. Analýza využívání marketingových nástrojů v malých a středních podnicích v ČR (The analysis of using of marketing tools in small and medium enterprises in Czech republic). In Rozvoj malého a středního podnikání v zemích východní a střední Evropy. 1st ed. Praha: Oeconomica, 2004, p. 31-31. ISBN 80-245-0809-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza využívání marketingových nástrojů v malých a středních podnicích v ČR
Name in Czech Analýza využívání marketingových nástrojů v malých a středních podnicích v ČR
Name (in English) The analysis of using of marketing tools in small and medium enterprises in Czech republic
Authors SUCHÁNEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Praha, Rozvoj malého a středního podnikání v zemích východní a střední Evropy, p. 31-31, 1 pp. 2004.
Publisher Oeconomica
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/04:00009708
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 80-245-0809-5
Keywords in English marketing mix; marketing tools; small and medium enterprises
Tags marketing mix, marketing tools, small and medium enterprises
Changed by Changed by: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D., učo 1544. Changed: 10/1/2005 15:06.
Abstract
Článek mapuje využívání marketingových nástrojů v malých a středních podnicích v České republice. Výzkum byl proveden na vzorku čtyřiceti devíti podniků v roce 2004 formou standardizovaného písemného dotazníku. Cílem článku je analyzovat marketingové nástroje, vyvodit z toho důsledky a naznačit doporučení v marketingové oblasti, která by vedla ke zlepšení situace podniků na trhu.
Abstract (in English)
The article is surveying the use of marketing tools in small and medium enterprises in the Czech republic. The research was carried out on a sample of 49 companies in the year 2004 by means of a standardized written questionnaire. The aim of the article is to analyse marketing tools, to draw conclusions from this analysis, and to indicate recommendations in the field of marketing which would lead to the improvement of the situation of companies on the market.
Links
IAA7167201, research and development projectName: Teoretické a metodologické aspekty institucionální podpory podnikání
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, Theoretical and methodological aspects of institutional enterprise assitance
PrintDisplayed: 24/5/2024 05:44