J 2004

What Has So Far Been Indicated by the Research of Democracy at Czech Schools?

POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ

Basic information

Original name

What Has So Far Been Indicated by the Research of Democracy at Czech Schools?

Name in Czech

Co napovidá dosavadní výzkum českých škol o demokracii ve školách?

Authors

POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor), Milada RABUŠICOVÁ (203 Czech Republic) and Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic)

Edition

Education-line, Leeds, Brotherton Library, University of Leeds, 2004

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

University of Leeds

RIV identification code

RIV/00216224:14210/04:00011875

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords in English

Research; democracy; school; climate; teacher; environment

Tags

Climate, democracy, environment, research, school, teacher
Změněno: 16/11/2007 15:11, Mgr. Jitka Vidláková, Ph.D.

Abstract

ORIG CZ

V originále

This contribution is the first partial outcome of a three-year project named Democracy at Czech Schools, supported by the Grant Agency of the Czech Republic. Basically, the project endeavours to tell to which extent the current Czech school can be regarded as a democratic institution.

In Czech

Příspěvek je prvním (dílčím) výstupem z tříletého výzkumného projektu s názvem Demokracie v českých školách, jenž je podporován Grantovou agenturou České republiky. Základním tématem tohoto projektu je otázka, do jaké míry je možno chápat současnou českou školu jako demokratickou instituci.

Links

GA406/04/0609, research and development project
Name: Demokracie v české škole
Investor: Czech Science Foundation, Democracy in the Czech School
Displayed: 17/11/2024 19:30