J
2004
What Has So Far Been Indicated by the Research of Democracy at Czech Schools?
POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ
Basic information
Original name
What Has So Far Been Indicated by the Research of Democracy at Czech Schools?
Name in Czech
Co napovidá dosavadní výzkum českých škol o demokracii ve školách?
Edition
Education-line, Leeds, Brotherton Library, University of Leeds, 2004
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/04:00011875
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords in English
Research; democracy; school; climate; teacher; environment
V originále
This contribution is the first partial outcome of a three-year project named Democracy at Czech Schools, supported by the Grant Agency of the Czech Republic. Basically, the project endeavours to tell to which extent the current Czech school can be regarded as a democratic institution.
In Czech
Příspěvek je prvním (dílčím) výstupem z tříletého výzkumného projektu s názvem Demokracie v českých školách, jenž je podporován Grantovou agenturou České republiky. Základním tématem tohoto projektu je otázka, do jaké míry je možno chápat současnou českou školu jako demokratickou instituci.
Links
GA406/04/0609, research and development project | Name: Demokracie v české škole | Investor: Czech Science Foundation, Democracy in the Czech School |
|
Displayed: 17/11/2024 19:30