D
2004
Urban Tourism in the Czech Republic
VYSTOUPIL, Jiří and Martin ŠAUER
Basic information
Original name
Urban Tourism in the Czech Republic
Name in Czech
Městský cestovní ruch v České republice
Edition
Wroclaw, Urban Tourism, Present State and Development Perspectives, p. 53-59, 6 pp. 2004
Publisher
Wroclaw University
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/04:00010812
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
Keywords in English
urban tourism; evaluation; spatial differentiation; tourist visits
Tags
International impact, Reviewed
V originále
The article deals with significance and current situation of urban tourism in the Czech Republic from the point of view of total amount of tourist visits and their geographical differentiation. Moreover, the aim of the paper is the assessment of the tourist attractiveness of the cities in the Czech Republic.
In Czech
Článek se věnuje významu a současnému postavení městského turismu v České republice z hlediska celkové turistické návštěvnosti a jeho geografické diferenciaci a dále je zaměřen na hodnocení turistické atraktivity měst v ČR.
Links
MSM 145600001, plan (intention) | Name: Faktory efektivnosti rozvoje regionů České republiky | Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Efficiency Factors of the Czech Republic's Regions |
|
Displayed: 15/11/2024 17:10