D 2004

Urban Tourism in the Czech Republic

VYSTOUPIL, Jiří and Martin ŠAUER

Basic information

Original name

Urban Tourism in the Czech Republic

Name in Czech

Městský cestovní ruch v České republice

Authors

VYSTOUPIL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor) and Martin ŠAUER (203 Czech Republic)

Edition

Wroclaw, Urban Tourism, Present State and Development Perspectives, p. 53-59, 6 pp. 2004

Publisher

Wroclaw University

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/04:00010812

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

83-917818-7-9

Keywords in English

urban tourism; evaluation; spatial differentiation; tourist visits

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 13/8/2007 16:51, doc. RNDr. Jiří Vystoupil, CSc.

Abstract

V originále

The article deals with significance and current situation of urban tourism in the Czech Republic from the point of view of total amount of tourist visits and their geographical differentiation. Moreover, the aim of the paper is the assessment of the tourist attractiveness of the cities in the Czech Republic.

In Czech

Článek se věnuje významu a současnému postavení městského turismu v České republice z hlediska celkové turistické návštěvnosti a jeho geografické diferenciaci a dále je zaměřen na hodnocení turistické atraktivity měst v ČR.

Links

MSM 145600001, plan (intention)
Name: Faktory efektivnosti rozvoje regionů České republiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Efficiency Factors of the Czech Republic's Regions