J
2003
Výuka náboženství jako nástroj (nejen) multikulturní výchovy
FUJDA, Milan
Základní údaje
Originální název
Výuka náboženství jako nástroj (nejen) multikulturní výchovy
Název anglicky
Teaching about Religions as a means for multicultural education
Vydání
Moderní vyučování : časopis pro nové programy v českém základním vzdělávání, Praha, Portál, 2003, 1211-1775
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/03:00030839
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
multi-cultural education; studies of religions; religion
V originále
V článku ukazuji jisté možnosti, jak předávat vědecké poznatky o nábženstvích v rámci výuky základů společenských věd na středních školách. Snažím se poukázat na to, že spíše než seznamovat studenty s rozmanitými náboženskými tradicemi má smysl zaměřit se jen na několik z nich a na jejich dějiných ukazovat obecnější aspekty dynamického vztahu náboženství a společnosti.
Anglicky
I show some possibilities of teaching religion in context of the subject Principles of the social studies at secondary school. I point out that better then providing just information about many religious traditions is to show on the history of some of them something of the dynamics of the relation of religion and society.
Zobrazeno: 21. 10. 2024 17:27