FUJDA, Milan. Výuka náboženství jako nástroj (nejen) multikulturní výchovy (Teaching about Religions as a means for multicultural education). Moderní vyučování : časopis pro nové programy v českém základním vzdělávání. Praha: Portál, 2003, vol. 9, No 9, p. 19-20. ISSN 1211-1775.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výuka náboženství jako nástroj (nejen) multikulturní výchovy
Name (in English) Teaching about Religions as a means for multicultural education
Authors FUJDA, Milan (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Moderní vyučování : časopis pro nové programy v českém základním vzdělávání, Praha, Portál, 2003, 1211-1775.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/03:00030839
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English multi-cultural education; studies of religions; religion
Tags multi-cultural education, religion, studies of religions
Changed by Changed by: Mgr. Milan Fujda, Ph.D., učo 40902. Changed: 27/3/2010 14:36.
Abstract
V článku ukazuji jisté možnosti, jak předávat vědecké poznatky o nábženstvích v rámci výuky základů společenských věd na středních školách. Snažím se poukázat na to, že spíše než seznamovat studenty s rozmanitými náboženskými tradicemi má smysl zaměřit se jen na několik z nich a na jejich dějiných ukazovat obecnější aspekty dynamického vztahu náboženství a společnosti.
Abstract (in English)
I show some possibilities of teaching religion in context of the subject Principles of the social studies at secondary school. I point out that better then providing just information about many religious traditions is to show on the history of some of them something of the dynamics of the relation of religion and society.
PrintDisplayed: 24/6/2024 07:49