ŘEHULKA, Evžen a Oliva ŘEHULKOVÁ. Zátěžové situace u adolescentů a jejich percepce učiteli. In Psychologické otázky adolescence. 1. vyd. Brno: Albert, 2001, s. 120-128, 8 s. ISBN 80-7326-001-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zátěžové situace u adolescentů a jejich percepce učiteli
Název česky Zátěžové situace u adolescentů a jejich percepce učiteli
Název anglicky Stress situations in adolescents and teachers' perception of that
Autoři ŘEHULKA, Evžen (203 Česká republika) a Oliva ŘEHULKOVÁ (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Psychologické otázky adolescence, od s. 120-128, 8 s. 2001.
Nakladatel Albert
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/01:00010909
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-7326-001-8
Klíčová slova anglicky adolescence; stress in adolescence; teachers' perception of stress; relationship between adolescents and teachers
Štítky adolescence, stress in adolescence, teachers' perception of stress
Změnil Změnil: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc., učo 1714. Změněno: 7. 2. 2005 12:22.
Anotace
Ve studii je popsán výzkum stresových situací u adolescentů (středoškoláků) a vnímání těchto stresů jejich učiteli. Vzhledem k profesionálním znalostem psychologie u učitelů jsme neočekávali příliš velké rozdíly mezi manifestovanými stresy adolescentů a jejich chápáním učiteli. Výsledek se potvrdil s tím, že učitelé nedoceňují u středoškoláků stresy z partnerských vztahů a konflikty s učiteli a přeceňují stresy ze studijní činnosti.
Anotace anglicky
The research of the stress situations in adolescents (secondary school) and teacher's perception of these situations is described in this study. In regard to professional knowlege of psychology in teachers, we didn't expect great differences between the manifested stress in adolescents and teachers' perception of that. The result has been confirmed, as the teachers don't estimate stress from the partner relationships and conflicts with the teachers and they overestimate stress from the study activity.
Návaznosti
MSM 144100001, záměrNázev: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 16:01