Detailed Information on Publication Record
2001
Zátěžové situace u adolescentů a jejich percepce učiteli
ŘEHULKA, Evžen and Oliva ŘEHULKOVÁBasic information
Original name
Zátěžové situace u adolescentů a jejich percepce učiteli
Name in Czech
Zátěžové situace u adolescentů a jejich percepce učiteli
Name (in English)
Stress situations in adolescents and teachers' perception of that
Authors
ŘEHULKA, Evžen (203 Czech Republic) and Oliva ŘEHULKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Psychologické otázky adolescence, p. 120-128, 8 pp. 2001
Publisher
Albert
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/01:00010909
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-7326-001-8
Keywords in English
adolescence; stress in adolescence; teachers' perception of stress; relationship between adolescents and teachers
Změněno: 7/2/2005 12:22, prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
V originále
Ve studii je popsán výzkum stresových situací u adolescentů (středoškoláků) a vnímání těchto stresů jejich učiteli. Vzhledem k profesionálním znalostem psychologie u učitelů jsme neočekávali příliš velké rozdíly mezi manifestovanými stresy adolescentů a jejich chápáním učiteli. Výsledek se potvrdil s tím, že učitelé nedoceňují u středoškoláků stresy z partnerských vztahů a konflikty s učiteli a přeceňují stresy ze studijní činnosti.
In English
The research of the stress situations in adolescents (secondary school) and teacher's perception of these situations is described in this study. In regard to professional knowlege of psychology in teachers, we didn't expect great differences between the manifested stress in adolescents and teachers' perception of that. The result has been confirmed, as the teachers don't estimate stress from the partner relationships and conflicts with the teachers and they overestimate stress from the study activity.
Links
MSM 144100001, plan (intention) |
|