ŘEHULKA, Evžen and Oliva ŘEHULKOVÁ. Zátěžové situace u adolescentů a jejich percepce učiteli (Stress situations in adolescents and teachers' perception of that). In Psychologické otázky adolescence. 1st ed. Brno: Albert, 2001, p. 120-128, 8 pp. ISBN 80-7326-001-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zátěžové situace u adolescentů a jejich percepce učiteli
Name in Czech Zátěžové situace u adolescentů a jejich percepce učiteli
Name (in English) Stress situations in adolescents and teachers' perception of that
Authors ŘEHULKA, Evžen (203 Czech Republic) and Oliva ŘEHULKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Psychologické otázky adolescence, p. 120-128, 8 pp. 2001.
Publisher Albert
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/01:00010909
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7326-001-8
Keywords in English adolescence; stress in adolescence; teachers' perception of stress; relationship between adolescents and teachers
Tags adolescence, stress in adolescence, teachers' perception of stress
Changed by Changed by: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc., učo 1714. Changed: 7/2/2005 12:22.
Abstract
Ve studii je popsán výzkum stresových situací u adolescentů (středoškoláků) a vnímání těchto stresů jejich učiteli. Vzhledem k profesionálním znalostem psychologie u učitelů jsme neočekávali příliš velké rozdíly mezi manifestovanými stresy adolescentů a jejich chápáním učiteli. Výsledek se potvrdil s tím, že učitelé nedoceňují u středoškoláků stresy z partnerských vztahů a konflikty s učiteli a přeceňují stresy ze studijní činnosti.
Abstract (in English)
The research of the stress situations in adolescents (secondary school) and teacher's perception of these situations is described in this study. In regard to professional knowlege of psychology in teachers, we didn't expect great differences between the manifested stress in adolescents and teachers' perception of that. The result has been confirmed, as the teachers don't estimate stress from the partner relationships and conflicts with the teachers and they overestimate stress from the study activity.
Links
MSM 144100001, plan (intention)Name: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Teachers and Health
PrintDisplayed: 24/7/2024 16:03