ŘEHULKA, Evžen a Oliva ŘEHULKOVÁ. The different lifestyles of elementary school female teachers as seen by themselves. In ŘEHULKA, Evžen. Teachers and Health 6. 1. vyd. Brno: Paido. s. 239-256, 17 s. ISBN 978-80-7315-093-8. 2004.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The different lifestyles of elementary school female teachers as seen by themselves
Název česky Posuzování vlastního životního stylu u učitelek základních škol
Autoři ŘEHULKA, Evžen (203 Česká republika, garant) a Oliva ŘEHULKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, Teachers and Health 6, od s. 239-256, 17 s. 2004.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/04:00010914
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-093-8
UT WoS 000264734800016
Klíčová slova česky životní styl, geneze životního stylu, učitelská profese
Klíčová slova anglicky a lifestyle; the lifestyle genesis; the teachers profession
Štítky a lifestyle, the lifestyle genesis, the teachers profession
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Dušan Kalášek, učo 56477. Změněno: 28. 6. 2009 20:34.
Anotace
The study describes different lifestyles of the female teachers at elementary schools (n=216). Based on research, 14 types of lifestyle have been identified and shown to be conditioned by the factors of environment, upbringing and self-improvement. It has been proved that the most frequently occurring lifestyles are those characterized as performance-oriented and reflective, while they are conditioned by the upbringing and self-education. The most of the other lifestyles have rather been formed by the environment factors. The research has shown that female teachers tend to choose a lifestyle optimally corresponding to the character of their profession and consciously form it. We consider the lifestyle as an important category within pedeutology; its study and formation should be given appropriate attention within the professional teacher training and career analysis.
Anotace česky
Ve studii je popsán výzkum životního stylu učitelek základních škol (n=216). Šetřením bylo identifikováno 14 typů životního stylu a určena jejich podmíněnost prostředím, výchovou a sebevýchovou. Ukázalo se, že nejčastější jsou životní styly, které byly charakterizovány jako výkonové a reflexivní, přičemž tyto styly byly podmíněny výchovou a sebevýchovou. Většina ostatních stylů byla určena spíše faktory prostředí. Výzkum ukázal, že učitelky volí optimální životní styl k charakteru své profese a vědomě ho formují. Považujeme životní styl za důležitou kategorii v pedeutologii a jejímu výzkumu a formování by se měla věnovat pozornost v profesní přípravě a také při analýze kariéry učitele.
Návaznosti
IAA7025403, projekt VaVNázev: Paradigma zdraví a kvality života: aspekt metodologický, osobnostní a ontogenetický
MSM 144100001, záměrNázev: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 00:00