ŘEHULKA, Evžen a Oliva ŘEHULKOVÁ. Strategy of handling stress by the basic schools teachers. In Teachers and Health 6. 1. vyd. Brno: Paido, 2004, s. 223-238, 15 s. ISBN 80-7315-093-X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Strategy of handling stress by the basic schools teachers
Název česky Strategie zvládání stresu u učitelek základních škol
Autoři ŘEHULKA, Evžen (203 Česká republika, garant) a Oliva ŘEHULKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, Teachers and Health 6, od s. 223-238, 15 s. 2004.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/04:00010915
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-7315-093-X
UT WoS 000264734800015
Klíčová slova anglicky stress; teachers stress; coping strategies; preparation of the teachers
Štítky coping strategies, preparation of the teachers, stress, teachers stress
Změnil Změnil: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc., učo 1714. Změněno: 7. 2. 2005 20:26.
Anotace
This essay presents some facts about handling stress by basic school female teachers, based on researches from 1992 and 2002 that were carried out using the same method, and on the research that was carried out using the SVF 78 questionnaire (the strategy of handling stress) by W. Janek and G. Erdmann. Comparing all the data allows comparatively unified interpretation that points out to the importance of social support and alternate activities when handling stress on the part of basic school female teachers and on taking care of more extensive usage of positive coping strategies.
Anotace česky
Studie uvádí poznatky o zvládání stresu u učitelek základních škol, a to jednak na základě výzkumů v letech 1992 a 2002, který byl proveden stejnou metodou a výzkumu v roce 2004, který byl proveden dotazníkem SVF 78 (strategie zvládání stresu) od W. Janka a G. Erdmannové. Srovnání všech údajů umožňuje relativně jednotnou interpretaci, která ukazuje na důležitost sociální opory a náhradních aktivit při zvládání stresu u učitelek základních škol a na péči o větší využívání pozitivních copingových strategií .
Návaznosti
MSM 144100001, záměrNázev: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 11:08