D 2004

Učitelovo pojetí výuky v současné škole

PAVLOVSKÁ, Marie

Basic information

Original name

Učitelovo pojetí výuky v současné škole

Name in Czech

Učitelovo pojetí výuky v současné škole

Name (in English)

Drama in the teachers approach to teaching

Authors

PAVLOVSKÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu, p. 38.47, 9 pp. 2004

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/04:00011988

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-210-3474-2

Keywords in English

drama; methodos; innovation; approach teaching
Změněno: 30/5/2008 14:05, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.

Abstract

V originále

Jací jsou současní učitelé, jaké jejich pojetí výuky jsme se snažili zjistit pomocí kvantitativního výzkumu, Výsledky šetření ukazují, že je rozdíl mezi učiteli, kteří si osvojili metody dramatické výchovy a aktivně je využívají, a učiteli, kteří inklinují ke klasickým metodám práce. Rozdíl jsme zjistili především v pojetí cílů, organizačních forem, výukových metod, pojetí žáka, učitelské role a sebe sama jako učitele.

In English

The presend work deals with teachers appropoach to teaching in contemporary schools, beacause the latest research shows that this element strongly influences the adoption of changes awaiting our school system

Links

GA406/03/1349, research and development project
Name: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school