Detailed Information on Publication Record
2004
Učitelovo pojetí výuky v současné škole
PAVLOVSKÁ, MarieBasic information
Original name
Učitelovo pojetí výuky v současné škole
Name in Czech
Učitelovo pojetí výuky v současné škole
Name (in English)
Drama in the teachers approach to teaching
Authors
PAVLOVSKÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu, p. 38.47, 9 pp. 2004
Publisher
MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/04:00011988
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-210-3474-2
Keywords in English
drama; methodos; innovation; approach teaching
Tags
Změněno: 30/5/2008 14:05, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.
V originále
Jací jsou současní učitelé, jaké jejich pojetí výuky jsme se snažili zjistit pomocí kvantitativního výzkumu, Výsledky šetření ukazují, že je rozdíl mezi učiteli, kteří si osvojili metody dramatické výchovy a aktivně je využívají, a učiteli, kteří inklinují ke klasickým metodám práce. Rozdíl jsme zjistili především v pojetí cílů, organizačních forem, výukových metod, pojetí žáka, učitelské role a sebe sama jako učitele.
In English
The presend work deals with teachers appropoach to teaching in contemporary schools, beacause the latest research shows that this element strongly influences the adoption of changes awaiting our school system
Links
GA406/03/1349, research and development project |
|