Detailed Information on Publication Record
2004
Jedenáctileté dítě ve škole
ŠAFÁŘOVÁ, Michaela, Stanislav JEŽEK and Jan MAREŠBasic information
Original name
Jedenáctileté dítě ve škole
Name (in English)
Eleven years old children in school environment
Authors
ŠAFÁŘOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor), Stanislav JEŽEK (203 Czech Republic) and Jan MAREŠ (203 Czech Republic)
Eds. - Vladimír Smékal, Lenka Lacinová, Lubomír Kukla.
Eds. - Vladimír Smékal, Lenka Lacinová, Lubomír Kukla.
Edition
Brno, Dítě na prahu dospívání, p. 172-186, 14 pp. Edice psychologie, 2004
Publisher
Barrister & Principal
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/04:00011049
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
80-86598-84-5
Keywords in English
children; school; school education; development
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 29/5/2009 12:28, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
V originále
Jedním z hlavních cílů vzdělání je vychovat z našich dětí dospělé, odpovědné lidi, kteří si jsou vědomi své vlastní identity, hodnot, závazků, lidi kteří budou schopni ve společnosti uplatnit žádoucím způsobem vlastní potenciál a tvořivost v co nejširší míře. Podobně formulované cíle výchovy a vzdělávání nalezneme snad ve všech učebnicích pedagogiky (např. Průcha, 1997), pedagogické psychologie (např. Fontana, 1997, Čáp, Mareš, 2001), v preambuli školského zákona a v celé řadě pedagogických dokumentů. Škola jako vzdělávací instituce je dokonce podle tohoto kriteria posuzována a hodnocena v procesu vnitřní i vnější evaluace. Na dosažení tohoto cíle se v rámci školy a spolupracujících institucí podílí celá řada odborníků učitelé, výchovní poradci, školní metodici prevence, psychologové, lékaři atd. Tito odborníci se snaží dětem pomoci z titulu své profese nalézt vlastní cestou životem. Můžeme říci, že ve školním kontextu je dosažení tohoto cíle založeno především na zdůraznění a budování vztahu mezi aktéry výchovně-vzdělávacího procesu založeném na zásadách rovnosti a respektu a posilování kladných projevů chování žáků (White, Mullis, 1998).
In English
Eleven years old children in school environment. Context, situations and solution proposal.
Links
LN00A023, research and development project |
|