J 2004

Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy

RABUŠICOVÁ, Milada

Basic information

Original name

Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy

Name in Czech

Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy

Name (in English)

The Position of Parents as Educational and Social Partners of the School

Authors

RABUŠICOVÁ, Milada (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Pedagogika, Praha, PedF UK, 2004, 0031-3815

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/04:00012030

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords in English

school; family; relations; partnership; interests of parents; position of parents
Změněno: 24/2/2005 11:56, prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.

Abstract

V originále

Příspěvek se věnuje vztahům školy a rodiny v několika dimenzích. Zaznamenává postavení rodičů vůči škole v jeho legislativním a programovém rámci a v jeho faktické realizaci, zabývá se možnostmi prosazování zájmů rodičů ve škole a otevřeností školy vůči rodičům a širší veřejnosti a dává v úvahu potencialitu školy jako místa celoživotního učení a jako místa, jež může přispívat k dobrému fungování rodin.

In English

The article identifies several different dimensions of the relationship between parents and school.

Links

GA406/01/1077, research and development project
Name: Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
Investor: Czech Science Foundation, The Role of Parents as Educational and Social Partners of the Scholl