RABUŠICOVÁ, Milada. Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy (The Position of Parents as Educational and Social Partners of the School). Online. Pedagogika. Praha: PedF UK, 2004, LIV, 2004, No 4, p. 326-341. ISSN 0031-3815. [citováno 2024-04-24]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
Name in Czech Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
Name (in English) The Position of Parents as Educational and Social Partners of the School
Authors RABUŠICOVÁ, Milada (203 Czech Republic, guarantor)
Edition Pedagogika, Praha, PedF UK, 2004, 0031-3815.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/04:00012030
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English school; family; relations; partnership; interests of parents; position of parents
Tags Family, interests of parents, Partnership, position of parents, relations, school
Changed by Changed by: prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr., učo 848. Changed: 24/2/2005 11:56.
Abstract
Příspěvek se věnuje vztahům školy a rodiny v několika dimenzích. Zaznamenává postavení rodičů vůči škole v jeho legislativním a programovém rámci a v jeho faktické realizaci, zabývá se možnostmi prosazování zájmů rodičů ve škole a otevřeností školy vůči rodičům a širší veřejnosti a dává v úvahu potencialitu školy jako místa celoživotního učení a jako místa, jež může přispívat k dobrému fungování rodin.
Abstract (in English)
The article identifies several different dimensions of the relationship between parents and school.
Links
GA406/01/1077, research and development projectName: Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
Investor: Czech Science Foundation, The Role of Parents as Educational and Social Partners of the Scholl
PrintDisplayed: 24/4/2024 06:18