HORÁKOVÁ, Jana. Magický jazyk divadla (Magic language of Theatre). In Jazyk a kognícia. Bratislava: Kalligram, 2005, p. 21-37, 16 pp. Jazyk a kongnícia. ISBN 80-7149-716-9. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Magický jazyk divadla |
Name in Czech | Magický jazyk divadla |
Name (in English) | Magic language of Theatre |
Authors | HORÁKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | Bratislava, Jazyk a kognícia, p. 21-37, 16 pp. Jazyk a kongnícia, 2005. |
Publisher | Kalligram |
Other information | |
---|---|
Original language | Slovak |
Type of outcome | Chapter(s) of a specialized book |
Field of Study | Art, architecture, cultural heritage |
Country of publisher | Slovakia |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/05:00012406 |
Organization unit | Faculty of Arts |
ISBN | 80-7149-716-9 |
Keywords (in Czech) | jazyk-divadlo-performance-experiment-scéna-prostor |
Keywords in English | language-theatre-performance-experiment-stage-space |
Tags | Reviewed |
Changed by | Changed by: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D., učo 14870. Changed: 19/6/2009 12:22. |
Abstract |
---|
V příspěvku jsou mapovány vlivy jazykového obratu na divadelní teorii a chápání divadla. Věnuji se divadelnímu strukturalismu a poukazuji na specifika divadelní inscenace jako složitého znakového systému, který v sobě obsahuje nejen různé výrazové prvky, ale umožňuje současně jejich pohyb různými prostory/rovinami, a vytvářet tak trajektorie k nepojmenova(tel)nému a nepozna(tel)nému. |
Abstract (in Czech) |
---|
V příspěvku jsou mapovány vlivy jazykového obratu na divadelní teorii a chápání divadla. Věnuji se divadelnímu strukturalismu a poukazuji na specifika divadelní inscenace jako složitého znakového systému, který v sobě obsahuje nejen různé výrazové prvky, ale umožňuje současně jejich pohyb různými prostory/rovinami, a vytvářet tak trajektorie k nepojmenova(tel)nému a nepozna(tel)nému. |
Abstract (in English) |
---|
Theater structural theory-theatrical performance as a complex sign system that embodied in itself not only different components of expression but that enables movement oof these elements through different spaces/levels and thus to create trajectories towards unnamed and unrecognizable. |
Links | |
---|---|
GA408/04/1370, research and development project | Name: Projekt výzkumu interaktivních médií |
Investor: Czech Science Foundation, Project of Interactive media Research |
PrintDisplayed: 9/6/2024 02:36