D 2005

Rehabilitation of Selected Voice Disorders inTeachers

FROSTOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Rehabilitation of Selected Voice Disorders inTeachers

Název česky

Rehabilitace vybraných hlasových poruch u učitelů

Autoři

FROSTOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Teachers and Health 6, od s. 263-272, 9 s. 2005

Nakladatel

Masarykova Universita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/05:00013641

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-093-8

UT WoS

000264734800018

Klíčová slova česky

hlas, hlasová porucha, rehabilitace hlasu, péče o hlas, hyperkinetická dysfonie, hlasové uzlíky, učitelé, studenti

Klíčová slova anglicky

voice; voice disorder; voice rehabilitation; care of voice; hyperkinetic disphonia; vocal nodes; teachers; students.

Štítky

care of voice, hyperkinetic disphonia, students., teachers, vocal nodes, voice, voice disorder, voice rehabilitation

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2010 23:36, doc. MgA. Jana Frostová, Ph.D.

Anotace

ORIG CZ

V originále

The article deals with voice rehabilitation from practice of singing voice trainer who works as a voice therapeut. Co-operation between singing-voice trainers and phoniatricians may be valuable for phoniatrics, as the trainers thanks to their methodical skills, can bring about a more suitable way of the patients speaking and singing phonation. Singing voice professional, trainer can play an important part in the care of voice, including both prevention and re-education in selected types of voice disorders. Four cases are included as documets.Practical testing of the results brought by the author s long-term research into the quality of voice.

Česky

Článek pojednává o rehabilitaci hlasu z hlediska praxe pěveckého pedagoga, který působí jako hlasový terapeut. Spolupráce mezi pěveckými pedagogy a foniatry je pro foniatrii velkým přínosem, neboť díky svým metodickým dovednostem mohou pěvečtí odborníci navodit vhodnější způsob mluvní a zpěvní fonace. Pěvecký odborník se může ve spolupráci s foniatrií stát důležitou součástí péče o hlas, a to jak v oblasti prevence, tak v rámci reedukační péče o hlas vybraných typů hlasových poruch. Sdělení je dokumentováno čtyřmi kasuistikami.

Návaznosti

MSM 114100001, záměr
Název: Rozvoj národní vzdělanosti a profesionalizace učitelů v evropském kontextu
Zobrazeno: 5. 11. 2024 07:03