D
2005
Rehabilitation of Selected Voice Disorders inTeachers
FROSTOVÁ, Jana
Základní údaje
Originální název
Rehabilitation of Selected Voice Disorders inTeachers
Název česky
Rehabilitace vybraných hlasových poruch u učitelů
Autoři
FROSTOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Teachers and Health 6, od s. 263-272, 9 s. 2005
Nakladatel
Masarykova Universita
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/05:00013641
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
hlas, hlasová porucha, rehabilitace hlasu, péče o hlas, hyperkinetická dysfonie, hlasové uzlíky, učitelé, studenti
Klíčová slova anglicky
voice; voice disorder; voice rehabilitation; care of voice; hyperkinetic disphonia; vocal nodes; teachers; students.
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
The article deals with voice rehabilitation from practice of singing voice trainer who works as a voice therapeut. Co-operation between singing-voice trainers and phoniatricians may be valuable for phoniatrics, as the trainers thanks to their methodical skills, can bring about a more suitable way of the patients speaking and singing phonation. Singing voice professional, trainer can play an important part in the care of voice, including both prevention and re-education in selected types of voice disorders. Four cases are included as documets.Practical testing of the results brought by the author s long-term research into the quality of voice.
Česky
Článek pojednává o rehabilitaci hlasu z hlediska praxe pěveckého pedagoga, který působí jako hlasový terapeut. Spolupráce mezi pěveckými pedagogy a foniatry je pro foniatrii velkým přínosem, neboť díky svým metodickým dovednostem mohou pěvečtí odborníci navodit vhodnější způsob mluvní a zpěvní fonace. Pěvecký odborník se může ve spolupráci s foniatrií stát důležitou součástí péče o hlas, a to jak v oblasti prevence, tak v rámci reedukační péče o hlas vybraných typů hlasových poruch. Sdělení je dokumentováno čtyřmi kasuistikami.
Návaznosti
MSM 114100001, záměr | Název: Rozvoj národní vzdělanosti a profesionalizace učitelů v evropském kontextu |
|
Zobrazeno: 5. 11. 2024 07:03