D 2005

Rehabilitation of Selected Voice Disorders inTeachers

FROSTOVÁ, Jana

Basic information

Original name

Rehabilitation of Selected Voice Disorders inTeachers

Name in Czech

Rehabilitace vybraných hlasových poruch u učitelů

Authors

FROSTOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Teachers and Health 6, p. 263-272, 9 pp. 2005

Publisher

Masarykova Universita

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00013641

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-093-8

UT WoS

000264734800018

Keywords (in Czech)

hlas, hlasová porucha, rehabilitace hlasu, péče o hlas, hyperkinetická dysfonie, hlasové uzlíky, učitelé, studenti

Keywords in English

voice; voice disorder; voice rehabilitation; care of voice; hyperkinetic disphonia; vocal nodes; teachers; students.

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 16/3/2010 23:36, doc. MgA. Jana Frostová, Ph.D.

Abstract

V originále

The article deals with voice rehabilitation from practice of singing voice trainer who works as a voice therapeut. Co-operation between singing-voice trainers and phoniatricians may be valuable for phoniatrics, as the trainers thanks to their methodical skills, can bring about a more suitable way of the patients speaking and singing phonation. Singing voice professional, trainer can play an important part in the care of voice, including both prevention and re-education in selected types of voice disorders. Four cases are included as documets.Practical testing of the results brought by the author s long-term research into the quality of voice.

In Czech

Článek pojednává o rehabilitaci hlasu z hlediska praxe pěveckého pedagoga, který působí jako hlasový terapeut. Spolupráce mezi pěveckými pedagogy a foniatry je pro foniatrii velkým přínosem, neboť díky svým metodickým dovednostem mohou pěvečtí odborníci navodit vhodnější způsob mluvní a zpěvní fonace. Pěvecký odborník se může ve spolupráci s foniatrií stát důležitou součástí péče o hlas, a to jak v oblasti prevence, tak v rámci reedukační péče o hlas vybraných typů hlasových poruch. Sdělení je dokumentováno čtyřmi kasuistikami.

Links

MSM 114100001, plan (intention)
Name: Rozvoj národní vzdělanosti a profesionalizace učitelů v evropském kontextu