FROSTOVÁ, Jana. Rehabilitation of Selected Voice Disorders inTeachers (Rehabilitation of Selected Voice Disorders in Teachers). In Teachers and Health 6. 1st ed. Brno: Masarykova Universita, 2005, p. 263-272, 9 pp. ISBN 978-80-7315-093-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Rehabilitation of Selected Voice Disorders inTeachers
Name in Czech Rehabilitace vybraných hlasových poruch u učitelů
Authors FROSTOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Teachers and Health 6, p. 263-272, 9 pp. 2005.
Publisher Masarykova Universita
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00013641
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-093-8
UT WoS 000264734800018
Keywords (in Czech) hlas, hlasová porucha, rehabilitace hlasu, péče o hlas, hyperkinetická dysfonie, hlasové uzlíky, učitelé, studenti
Keywords in English voice; voice disorder; voice rehabilitation; care of voice; hyperkinetic disphonia; vocal nodes; teachers; students.
Tags care of voice, hyperkinetic disphonia, students., teachers, vocal nodes, voice, voice disorder, voice rehabilitation
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. MgA. Jana Frostová, Ph.D., učo 2369. Changed: 16/3/2010 23:36.
Abstract
The article deals with voice rehabilitation from practice of singing voice trainer who works as a voice therapeut. Co-operation between singing-voice trainers and phoniatricians may be valuable for phoniatrics, as the trainers thanks to their methodical skills, can bring about a more suitable way of the patients speaking and singing phonation. Singing voice professional, trainer can play an important part in the care of voice, including both prevention and re-education in selected types of voice disorders. Four cases are included as documets.Practical testing of the results brought by the author s long-term research into the quality of voice.
Abstract (in Czech)
Článek pojednává o rehabilitaci hlasu z hlediska praxe pěveckého pedagoga, který působí jako hlasový terapeut. Spolupráce mezi pěveckými pedagogy a foniatry je pro foniatrii velkým přínosem, neboť díky svým metodickým dovednostem mohou pěvečtí odborníci navodit vhodnější způsob mluvní a zpěvní fonace. Pěvecký odborník se může ve spolupráci s foniatrií stát důležitou součástí péče o hlas, a to jak v oblasti prevence, tak v rámci reedukační péče o hlas vybraných typů hlasových poruch. Sdělení je dokumentováno čtyřmi kasuistikami.
Links
MSM 114100001, plan (intention)Name: Rozvoj národní vzdělanosti a profesionalizace učitelů v evropském kontextu
PrintDisplayed: 7/6/2024 22:48