KYLOUŠKOVÁ, Hana. Pour une démarche interculturelle (Intercultural approache in language teaching). In Romanistické studie - Studia romanistica 4. 1st ed. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity, 2004, p. 247-253. ISBN 80-7042-674-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pour une démarche interculturelle
Name in Czech Interkulturní výchova a cizí jazyky
Name (in English) Intercultural approache in language teaching
Authors KYLOUŠKOVÁ, Hana.
Edition 1. vyd. Ostrava, Romanistické studie - Studia romanistica 4, p. 247-253, 7 pp. 2004.
Publisher Filozofická fakulta Ostravské univerzity
Other information
Type of outcome Proceedings paper
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7042-674-8
Keywords in English intercultural; language teaching
Tags intercultural, Language teaching
Changed by Changed by: PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D., učo 1065. Changed: 29/12/2010 09:59.
Abstract
L'approche interculturelle de l'enseignement/apprentissage d'une culture étrangere est considérée comme relevant des représentations que possedent et se construisent sur elle les apprenants. Ils doivent se rendre compte d'une autre culture et de ses différences pour pouvoir se comporter d'une façon adéquate dans le milieu culturel étranger. Le présent article propose plusieurs activités pour le travail interculturel dans une classe de langue.
Abstract (in Czech)
V souvislosti s utvářením mnohojazyčné a multikulturní Evropy se ve výchově a vzdělávání klade důraz na učení o mezikulturních vztazích. Tento trend se také projevuje v didaktice cizích jazyků, neboť jedním z nejdůležitějších cílů při výuce cizího jazyka je poznávání jiných kultur, uvědomování si rozdílů a schopnost umět na ně reagovat. Článek podává několik metodických postupů ukazujících prolínání interkulturní výchovy jazykovou výukou.
Abstract (in English)
Multicultural and multilanguage Europe brings in constant emphasis on intercultural issues in education and upbringing. This trend finds its place in foreign languages didactics because the most important aims in foreign language teaching have been: learning about different cultures, awareness of the differences, and ability to react to them. The study deals with some methodological procedures demonstrating permeability of intercultural education and language teaching.
PrintDisplayed: 14/9/2024 01:23