Detailed Information on Publication Record
2002
Hraní počítačových her jako specifický fenomén období adolescence
VACULÍK, MartinBasic information
Original name
Hraní počítačových her jako specifický fenomén období adolescence
Name in Czech
Hraní počítačových her jako specifický fenomén období adolescence
Name (in English)
Playing computer games - phenomenon of adolescence
Authors
VACULÍK, Martin (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
2002. vyd. Brno, Utváření a vývoj osobnosti, p. 209-226, 17 pp. LN00A023, 2002
Publisher
Barrister & Principal
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/02:00012058
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
80-85947-83-8
Keywords in English
compuer games; adolescence; self esteem; achievement motivation
Tags
Reviewed
Změněno: 25/9/2008 15:37, prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.
V originále
Text sumarizuje výsledky projektu zaměřeného na osobnost hráčů počítačových her. Výzkumné výsledky přinášejí informace o zahájení, průběhu a času věnovanému hraní počítačových her. Další kapitoly jsou zaměřeny na vybrané osobnostní charakteristiky hráčů počítačových her - sebehodnocení, výkonová motivace, interpersonální chování.
In English
This study is focused on personality of computer games players in adolescence - achievement motivation, self-esteem, interpersonal behaviour were investigated.
Links
GA406/98/1007, research and development project |
|