C 2002

Hraní počítačových her jako specifický fenomén období adolescence

VACULÍK, Martin

Basic information

Original name

Hraní počítačových her jako specifický fenomén období adolescence

Name in Czech

Hraní počítačových her jako specifický fenomén období adolescence

Name (in English)

Playing computer games - phenomenon of adolescence

Authors

VACULÍK, Martin (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

2002. vyd. Brno, Utváření a vývoj osobnosti, p. 209-226, 17 pp. LN00A023, 2002

Publisher

Barrister & Principal

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14230/02:00012058

Organization unit

Faculty of Social Studies

ISBN

80-85947-83-8

Keywords in English

compuer games; adolescence; self esteem; achievement motivation

Tags

Reviewed
Změněno: 25/9/2008 15:37, prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.

Abstract

V originále

Text sumarizuje výsledky projektu zaměřeného na osobnost hráčů počítačových her. Výzkumné výsledky přinášejí informace o zahájení, průběhu a času věnovanému hraní počítačových her. Další kapitoly jsou zaměřeny na vybrané osobnostní charakteristiky hráčů počítačových her - sebehodnocení, výkonová motivace, interpersonální chování.

In English

This study is focused on personality of computer games players in adolescence - achievement motivation, self-esteem, interpersonal behaviour were investigated.

Links

GA406/98/1007, research and development project
Name: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci