VACULÍK, Martin. Hraní počítačových her jako specifický fenomén období adolescence (Playing computer games - phenomenon of adolescence). In Utváření a vývoj osobnosti. 2002nd ed. Brno: Barrister & Principal, 2002, p. 209-226, 17 pp. LN00A023. ISBN 80-85947-83-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hraní počítačových her jako specifický fenomén období adolescence
Name in Czech Hraní počítačových her jako specifický fenomén období adolescence
Name (in English) Playing computer games - phenomenon of adolescence
Authors VACULÍK, Martin (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 2002. vyd. Brno, Utváření a vývoj osobnosti, p. 209-226, 17 pp. LN00A023, 2002.
Publisher Barrister & Principal
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/02:00012058
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 80-85947-83-8
Keywords in English compuer games; adolescence; self esteem; achievement motivation
Tags achievement motivation, adolescence, compuer games, self esteem
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D., učo 18373. Changed: 25/9/2008 15:37.
Abstract
Text sumarizuje výsledky projektu zaměřeného na osobnost hráčů počítačových her. Výzkumné výsledky přinášejí informace o zahájení, průběhu a času věnovanému hraní počítačových her. Další kapitoly jsou zaměřeny na vybrané osobnostní charakteristiky hráčů počítačových her - sebehodnocení, výkonová motivace, interpersonální chování.
Abstract (in English)
This study is focused on personality of computer games players in adolescence - achievement motivation, self-esteem, interpersonal behaviour were investigated.
Links
GA406/98/1007, research and development projectName: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci
PrintDisplayed: 27/7/2024 00:18