J 2005

Postoje učitelů 1. stupně základních škol k problematice drog a zdraví jako východisko k profilování protidrogové výchovy

ČECH, Tomáš

Basic information

Original name

Postoje učitelů 1. stupně základních škol k problematice drog a zdraví jako východisko k profilování protidrogové výchovy

Name in Czech

Postoje učitelů 1. stupně základních škol k problematice drog a zdraví jako východisko k profilování protidrogové výchovy

Name (in English)

Attitudes of teachers of the first stage of basic schools on problems of drugs and health as a starting point to profiling antidrug of education

Authors

ČECH, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Mládež a spoločnosť, Bratislava, UIPŠ, 2005, 1335-1109

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00012436

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

health; healthy life-style; drugs; anti-drug education; primary drug prevention; positions and attitudes; framework education programme; curriculum
Změněno: 9/4/2011 18:40, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.

Abstract

V originále

Problematika zdraví a zdravého životního stylu se stává nedílnou součástí vzdělávacího obsahu na základních školách. Její důležitou součástí se jeví rovnž protidrogová výchova, především pak na 1. stupni základních škol, kde ovšem postrádá ucelenou koncepci. Autor se v příspěvku zabývá zkoumáním postojů učitelů 1. stupně ZŠ k problematice drog a zdraví - postojů učitelů jako možných realizátorů protidrogové výchovy a jako východiska jejího profilování.

In English

Health and healthy life-style are becoming an important part of educational content at the Czech basic school. Very important is the anti-drug education, before all at the primary level, where on the other hand the anti-drug education has no unified concept. The author focuses on the attitudes of primary teachers on the drug and health issues - teachers are regarded as possible implementers of anti-drug education and as a base for the new profile of anti-drug education.

Links

GA406/98/1375, research and development project
Name: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure
MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century