J
2005
Postoje učitelů 1. stupně základních škol k problematice drog a zdraví jako východisko k profilování protidrogové výchovy
ČECH, Tomáš
Basic information
Original name
Postoje učitelů 1. stupně základních škol k problematice drog a zdraví jako východisko k profilování protidrogové výchovy
Name in Czech
Postoje učitelů 1. stupně základních škol k problematice drog a zdraví jako východisko k profilování protidrogové výchovy
Name (in English)
Attitudes of teachers of the first stage of basic schools on problems of drugs and health as a starting point to profiling antidrug of education
Authors
ČECH, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Mládež a spoločnosť, Bratislava, UIPŠ, 2005, 1335-1109
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/05:00012436
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
health; healthy life-style; drugs; anti-drug education; primary drug prevention; positions and attitudes; framework education programme; curriculum
V originále
Problematika zdraví a zdravého životního stylu se stává nedílnou součástí vzdělávacího obsahu na základních školách. Její důležitou součástí se jeví rovnž protidrogová výchova, především pak na 1. stupni základních škol, kde ovšem postrádá ucelenou koncepci. Autor se v příspěvku zabývá zkoumáním postojů učitelů 1. stupně ZŠ k problematice drog a zdraví - postojů učitelů jako možných realizátorů protidrogové výchovy a jako východiska jejího profilování.
In English
Health and healthy life-style are becoming an important part of educational content at the Czech basic school. Very important is the anti-drug education, before all at the primary level, where on the other hand the anti-drug education has no unified concept. The author focuses on the attitudes of primary teachers on the drug and health issues - teachers are regarded as possible implementers of anti-drug education and as a base for the new profile of anti-drug education.
Links
GA406/98/1375, research and development project | Name: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury | Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure |
|
MSM0021622421, plan (intention) | Name: Škola a zdraví pro 21. století | Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century |
|
Displayed: 14/11/2024 22:13