ZOUNEK, Jiří. Otokar Chlup a vznik Pedagogického semináře na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity ve světle archívních dokumentů (Otokar Chlup and the Rise of the Department of Education at the Faculty of Arts of the Masaryk University - Perspective of Archival Documents). In Rozvoj študijného a vedného odboru pedagogika na Slovensku. Bratislava: Univerzita Komenského, 2005, p. 61-68. ISBN 80-223-2027-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Otokar Chlup a vznik Pedagogického semináře na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity ve světle archívních dokumentů
Name (in English) Otokar Chlup and the Rise of the Department of Education at the Faculty of Arts of the Masaryk University - Perspective of Archival Documents
Authors ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Bratislava, Rozvoj študijného a vedného odboru pedagogika na Slovensku, p. 61-68, 8 pp. 2005.
Publisher Univerzita Komenského
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/05:00030951
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 80-223-2027-7
Keywords in English history educational sciences Czech republic theory
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Changed: 14/4/2010 22:30.
Abstract
Příspěvek přispívá k hlubšímu objasnění procesu vzniku Pedagogického semináře na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. Zaměřuje se konkrétně na vlastní vznik brněnského pracoviště a na některé aspekty činnosti Otokara Chlupa při budování brněnské pedagogiky v meziválečném období.
Abstract (in English)
Paper focuses on history of Department of Educational Sciences, Faculty of Arts, Masaryk University. The author focuses on the process of establishing the Department. He also deals with the personalities, especially with its founder and leading personality, Otokar Chlup.
PrintDisplayed: 25/5/2024 13:02