CÍDLOVÁ, Hana, Ivana BRŇOVJÁKOVÁ, Helena HLAVIČKOVÁ, Hana NOVÁČKOVÁ and Emilie MUSILOVÁ. Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením (Motivational Interdisciplinary Exercises for Chemical Education). In XXIII. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu. Brno: Univerzita obrany, Fakulta ekonomiky a managementu, 2005, 9 pp. ISBN 80-85960-92-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením
Name in Czech Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením
Name (in English) Motivational Interdisciplinary Exercises for Chemical Education
Authors CÍDLOVÁ, Hana, Ivana BRŇOVJÁKOVÁ, Helena HLAVIČKOVÁ, Hana NOVÁČKOVÁ and Emilie MUSILOVÁ.
Edition Brno, XXIII. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu, 9 pp. 2005.
Publisher Univerzita obrany, Fakulta ekonomiky a managementu
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-85960-92-3
Keywords in English Education; chemistry; motivation; interdisciplinarity
Tags chemistry, Education, interdisciplinarity, motivation
Changed by Changed by: doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr., učo 761. Changed: 11/4/2011 17:17.
Abstract
Autorky příspěvku spolupracují na vytvoření sbírky zábavných motivačních úloh pro výuku chemie na základních a středních školách. V souvislosti se současnými trendy výuky je práce zaměřena (po publikování prvních dvou dílů sbírky, zpracovávajících čistě chemické problematiky) na integrované využití poznatků z více vyučovacích předmětů. Tento konferenční příspěvek uvádí vybrané ukázky motivačních úloh využívajících kromě chemie i dějepis a zeměpis.
Abstract (in English)
The authors of this paper are preparing a collection of exercises that should help as a means of motivation at chemistry education (at both elementary and secondary schools). As a result of new trends of education, the work is focused (after publication of the first and the second part of the collection that both deal only with chemical problems) on combination of knowledge of more educational subjects. This paper gives examples of motivation exercises using not only chemistry, but also history and/or geography.
PrintDisplayed: 25/4/2024 00:49