D 2005

Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením

CÍDLOVÁ, Hana, Ivana BRŇOVJÁKOVÁ, Helena HLAVIČKOVÁ, Hana NOVÁČKOVÁ, Emilie MUSILOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením

Name in Czech

Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením

Name (in English)

Motivational Interdisciplinary Exercises for Chemical Education

Authors

CÍDLOVÁ, Hana, Ivana BRŇOVJÁKOVÁ, Helena HLAVIČKOVÁ, Hana NOVÁČKOVÁ and Emilie MUSILOVÁ

Edition

Brno, XXIII. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu, 9 pp. 2005

Publisher

Univerzita obrany, Fakulta ekonomiky a managementu

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-85960-92-3

Keywords in English

Education; chemistry; motivation; interdisciplinarity
Změněno: 11/4/2011 17:17, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.

Abstract

V originále

Autorky příspěvku spolupracují na vytvoření sbírky zábavných motivačních úloh pro výuku chemie na základních a středních školách. V souvislosti se současnými trendy výuky je práce zaměřena (po publikování prvních dvou dílů sbírky, zpracovávajících čistě chemické problematiky) na integrované využití poznatků z více vyučovacích předmětů. Tento konferenční příspěvek uvádí vybrané ukázky motivačních úloh využívajících kromě chemie i dějepis a zeměpis.

In English

The authors of this paper are preparing a collection of exercises that should help as a means of motivation at chemistry education (at both elementary and secondary schools). As a result of new trends of education, the work is focused (after publication of the first and the second part of the collection that both deal only with chemical problems) on combination of knowledge of more educational subjects. This paper gives examples of motivation exercises using not only chemistry, but also history and/or geography.