D 2005

E-business implementation and small and micro enterprises

KLAPALOVÁ, Alena and Martin KRIŠTOF

Basic information

Original name

E-business implementation and small and micro enterprises

Name in Czech

Implementace e-business v malých podnicích a mikropodnicích

Authors

KLAPALOVÁ, Alena and Martin KRIŠTOF

Edition

1. vyd. Liberec, IMEA2005 Conference Proceedings, p. 60-60, 1 pp. 2005

Publisher

TU Liberec, Ekonomická fakulta

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-7083-929-5

Keywords in English

small and micro enterprises; e-business; barriers of ICT utilisation; active website; measurement of e-business implementation returns

Tags

Reviewed
Změněno: 8/6/2009 15:54, doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.

Abstract

V originále

The paper presents results of the survey realised by the e-mail enquiry focused on some questions concerning e-business implementation and information and communication technologies application (ICT) problems of small and micro enterprises in the Czech Republic. The outcomes show some differences among the industries or branches accounted for the different environmental influences mainly. One of the explored area is the application and the way of measuring the e-business implementation returns. The findings indicate insufficient extent and variety of measurement tools. Final part of the paper points out some proposals for further research of this and close points of issue.

In Czech

lánek prezentuje výsledky przkumu provedeného prostednictvím e-mailem zaslaných dotazník. Tento przkum byl zamen na implementaci princip e-business a informaních a komunikaních technologií v eských malých a mikro- podnicích. Výsledky výzkumu poukazují na urité rozdíly mezi odvtvími a obory. Jednou ze zkouomaných oblastí bylo i mení efektivnosti pi využití e-businessu. Výsledky przkumu naznaují nedostatený rozsah mení stejn nízký stupe využití rzných nástroj. Na konci lábnku jsou uvedeny návrhy na pokraování tohoto výzkumu do budoucna.

Links

GA402/00/0368, research and development project
Name: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku
Investor: Czech Science Foundation, Multi-factor analysis of company successfulness