JANÍKOVÁ, Věra. Studio d. Učebnice pro jazykové a střední školy (Studio d. Textbook of German.). Cizí jazyky. Plzeň: Fraus, 2005, vol. 48, No 5, p. 1-4. ISSN 1210-0811.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Studio d. Učebnice pro jazykové a střední školy
Name in Czech Studio d. Učebnice pro jazykové a střední školy
Name (in English) Studio d. Textbook of German.
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Cizí jazyky, Plzeň, Fraus, 2005, 1210-0811.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00012462
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English Foreign language learning and teaching; methodology of language teaching; textbook selection; a modern textbook; coursebook package
Tags a modern textbook, coursebook package, methodology of language teaching, textbook selection
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 2/6/2009 07:51.
Abstract
Článek představuje novou učebnici němčiny, zdůrazňuje na jejím pojetí moderní principy tvorby cizojazyčných učebnic, všímá si zejména aspektů, které posilují principy samostatného učení se jazyku (projektová výuka, učební strategie). Pro výuku didaktiky němčiny jako jako cizího jazyka poskytuje nové informace a rozvíjí jejich kompetence v oblasti analýzy a vhodného výběru učebnic pro konkrétní výuku.
Abstract (in English)
The article presents a new textbook of German as a foreign language, accents the modern principles of textbooks/textbook package and the parts of this textbook which stress autonomous learning (e.g. project, learner strategies). The article offers several new ideas for textbook analysis and textbook selection.
Links
GA406/05/2107, research and development projectName: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching
PrintDisplayed: 31/7/2024 17:15