ŠIBOR, Jiří. Dramatizace zkušenosti s/z aplikací při výuce stereochemie. In Mezinárodní seminář didaktiků chemie. Sborník příspěvků. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, p. 180, CD-ROM. ISBN 80-210-3612-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dramatizace zkušenosti s/z aplikací při výuce stereochemie
Authors ŠIBOR, Jiří.
Edition Brno, Mezinárodní seminář didaktiků chemie. Sborník příspěvků. p. 180, CD-ROM, 2004.
Publisher Masarykova univerzita v Brně
Other information
Type of outcome Proceedings paper
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-3612-5
Keywords in English dramatizace; stereochemie; fixace; motivace; kreativita
Tags dramatizace, fixace, kreativita, motivace, stereochemie
Changed by Changed by: Mgr. Jiří Šibor, Ph.D., učo 2697. Changed: 27/5/2005 12:17.
Abstract
Dramatizace jako výuková metoda má své kořeny u Jana Amose Komenského škola hrou, ale pravděpodobně již dávno před Komenským, kdy jistě byla formou předávání zkušeností následujícím generacím. Na poli stereochemie, čili v souvislostech s prostorovou představivostí o stavbě a procesech na molekulární a submolekulární úrovni, může být vhodnou, názornou motivační a fixační metodou výuky. Navíc vede žáky k tvořivosti, někdy snad až k fabulacím. Pro, a nejen, budou-cí učitele je také metodou překonání ostychu prezentovat se před ostatními; rozvíjí rétorické schopnosti, včetně prvků nonverbální komunikace. Stavbu atomů a molekul (3-D), stejně jako jejich chování (především reakční změny mechanismy reakcí), lze prezentovat dramatickými formami (pantomimou, činohrou a snad i muzikálem). Učitel i žák vystupují jako herci, režiséři, dirigenti, moderátoři či diváci. Metoda dra-matizace se osvědčila nejen jako zábavný motivační prvek, ale také jako fixační, při výuce organické chemie a stereochemie na PdF MU v Brně. Výsledky studentů tento závěr potvrzují.
PrintDisplayed: 9/8/2024 15:39