J
2005
Psychologické aspekty profesionálního rozvoje učitelů: rezistence vůči změně
LAZAROVÁ, Bohumíra
Basic information
Original name
Psychologické aspekty profesionálního rozvoje učitelů: rezistence vůči změně
Name (in English)
Psychological aspects of the professional development of teachers: resistance to change
Edition
Pedagogika, Praha, PedF UK, 2005, 0031-3815
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14510/05:00012471
Organization unit
Faculty of Sports Studies
Keywords in English
peofessional development; teachers; resistance; in-service teacher training
V originále
Článek je věnován tématu resistence vůči změně a resistence vůči dalšímu vzdělávání u učitelů. Autorka si všímá pojmu resitence obecně a možných zdrojů a projevů resistence na různých úrovních. Teoretickou část doplňuje o výsledky zkoumání v této oblasti.
In English
The contribution is focused on the topic resistance to change and resistance to professional development in teaching profession. The author describes the notion resistance, resources and expressions of the resistance at different levels. The theoretical part completes with the results of the empirical research.
Links
GA406/03/0700, research and development project | Name: Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů | Investor: Czech Science Foundation, Psychological aspects of in-service teacher education and training |
|
Displayed: 13/11/2024 22:56