J 2005

Psychologické aspekty profesionálního rozvoje učitelů: rezistence vůči změně

LAZAROVÁ, Bohumíra

Basic information

Original name

Psychologické aspekty profesionálního rozvoje učitelů: rezistence vůči změně

Name (in English)

Psychological aspects of the professional development of teachers: resistance to change

Authors

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Pedagogika, Praha, PedF UK, 2005, 0031-3815

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14510/05:00012471

Organization unit

Faculty of Sports Studies

Keywords in English

peofessional development; teachers; resistance; in-service teacher training
Změněno: 27/5/2005 15:57, doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek je věnován tématu resistence vůči změně a resistence vůči dalšímu vzdělávání u učitelů. Autorka si všímá pojmu resitence obecně a možných zdrojů a projevů resistence na různých úrovních. Teoretickou část doplňuje o výsledky zkoumání v této oblasti.

In English

The contribution is focused on the topic resistance to change and resistance to professional development in teaching profession. The author describes the notion resistance, resources and expressions of the resistance at different levels. The theoretical part completes with the results of the empirical research.

Links

GA406/03/0700, research and development project
Name: Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Investor: Czech Science Foundation, Psychological aspects of in-service teacher education and training