LAZAROVÁ, Bohumíra. Psychologické aspekty profesionálního rozvoje učitelů: rezistence vůči změně (Psychological aspects of the professional development of teachers: resistance to change). Pedagogika. Praha: PedF UK, 2005, LV, No 2, p. 102 - 118. ISSN 0031-3815.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Psychologické aspekty profesionálního rozvoje učitelů: rezistence vůči změně
Name (in English) Psychological aspects of the professional development of teachers: resistance to change
Authors LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Pedagogika, Praha, PedF UK, 2005, 0031-3815.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/05:00012471
Organization unit Faculty of Sports Studies
Keywords in English peofessional development; teachers; resistance; in-service teacher training
Tags in-service teacher training, peofessional development, resistance, teachers
Changed by Changed by: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., učo 2201. Changed: 27/5/2005 15:57.
Abstract
Článek je věnován tématu resistence vůči změně a resistence vůči dalšímu vzdělávání u učitelů. Autorka si všímá pojmu resitence obecně a možných zdrojů a projevů resistence na různých úrovních. Teoretickou část doplňuje o výsledky zkoumání v této oblasti.
Abstract (in English)
The contribution is focused on the topic resistance to change and resistance to professional development in teaching profession. The author describes the notion resistance, resources and expressions of the resistance at different levels. The theoretical part completes with the results of the empirical research.
Links
GA406/03/0700, research and development projectName: Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Investor: Czech Science Foundation, Psychological aspects of in-service teacher education and training
PrintDisplayed: 30/5/2024 17:50