Detailed Information on Publication Record
2004
Komunikace ve škole
ŠAFÁŘOVÁ, MichaelaBasic information
Original name
Komunikace ve škole
Name in Czech
Komunikace ve škole
Name (in English)
Communication in the School Settings
Authors
ŠAFÁŘOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Komunikace a řešení problémových situací ve škole, p. 5-18, 14 pp. 2004
Publisher
MSD Brno
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/04:00011108
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
80-86633-24-1
Keywords in English
Communication; Problem Solving; School
Tags
Změněno: 30/6/2009 15:03, Mgr. Michaela Širůčková, Ph.D.
V originále
Kapitola teoreticky shrnuje specifika komunikace a řešení konfliktů ve školním prostředí, které se odehrávají v několika komunikačních rovinách (učitel - žák, učitel - rodič, učitel - učitel, učitel - vedení). Dále se zabývá způsoby otevřené komunikace a efektivního zvládání problémových situací.
In English
The Capture is a theoretic conclusion of specifics of communication and problem solving in the school settings. Communication in the school settings usually takes place in the number of interactions (e.g. teacher and student, teacher and parents, teacher and teacher, teacher and head master). In the following, we present the ways of open communication and effective problem solving.
Links
LN00A023, research and development project |
|