C 2004

Komunikace ve škole

ŠAFÁŘOVÁ, Michaela

Basic information

Original name

Komunikace ve škole

Name in Czech

Komunikace ve škole

Name (in English)

Communication in the School Settings

Authors

ŠAFÁŘOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Komunikace a řešení problémových situací ve škole, p. 5-18, 14 pp. 2004

Publisher

MSD Brno

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14230/04:00011108

Organization unit

Faculty of Social Studies

ISBN

80-86633-24-1

Keywords in English

Communication; Problem Solving; School
Změněno: 30/6/2009 15:03, Mgr. Michaela Širůčková, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola teoreticky shrnuje specifika komunikace a řešení konfliktů ve školním prostředí, které se odehrávají v několika komunikačních rovinách (učitel - žák, učitel - rodič, učitel - učitel, učitel - vedení). Dále se zabývá způsoby otevřené komunikace a efektivního zvládání problémových situací.

In English

The Capture is a theoretic conclusion of specifics of communication and problem solving in the school settings. Communication in the school settings usually takes place in the number of interactions (e.g. teacher and student, teacher and parents, teacher and teacher, teacher and head master). In the following, we present the ways of open communication and effective problem solving.

Links

LN00A023, research and development project
Name: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Centre for the research of the formation of personality in ethnical and social contexts