ŠAFÁŘOVÁ, Michaela. Komunikace ve škole (Communication in the School Settings). In Komunikace a řešení problémových situací ve škole. 1st ed. Brno: MSD Brno, 2004, p. 5-18. ISBN 80-86633-24-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komunikace ve škole
Name in Czech Komunikace ve škole
Name (in English) Communication in the School Settings
Authors ŠAFÁŘOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Komunikace a řešení problémových situací ve škole, p. 5-18, 14 pp. 2004.
Publisher MSD Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/04:00011108
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 80-86633-24-1
Keywords in English Communication; Problem Solving; School
Tags communication, problem solving, school
Changed by Changed by: Mgr. Michaela Širůčková, Ph.D., učo 20659. Changed: 30/6/2009 15:03.
Abstract
Kapitola teoreticky shrnuje specifika komunikace a řešení konfliktů ve školním prostředí, které se odehrávají v několika komunikačních rovinách (učitel - žák, učitel - rodič, učitel - učitel, učitel - vedení). Dále se zabývá způsoby otevřené komunikace a efektivního zvládání problémových situací.
Abstract (in English)
The Capture is a theoretic conclusion of specifics of communication and problem solving in the school settings. Communication in the school settings usually takes place in the number of interactions (e.g. teacher and student, teacher and parents, teacher and teacher, teacher and head master). In the following, we present the ways of open communication and effective problem solving.
Links
LN00A023, research and development projectName: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Centre for the research of the formation of personality in ethnical and social contexts
PrintDisplayed: 28/4/2024 15:33