D 2005

Školní poradenské pracoviště v daltonské škole

MICHAELA, Šafářová a Teyschlová LINDA

Základní údaje

Originální název

Školní poradenské pracoviště v daltonské škole

Název česky

Školní poradenské pracoviště v daltonské škole

Název anglicky

The School Consulting Centre in Dalton School

Autoři

MICHAELA, Šafářová (203 Česká republika, garant) a Teyschlová LINDA (203 Česká republika)

Vydání

Brno, Sborník příspěvků z 9. Mezinárodní daltonskou konference, od s. 38-44, 6 s. 2005

Nakladatel

Mezinárodní asociace daltonských škol

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/05:00013756

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

School Consulting; Psychologist; School

Štítky

psychologist, school, School Consulting
Změněno: 27. 5. 2005 16:41, Mgr. Michaela Širůčková, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Škola je prostředí, ve kterém žáci tráví značnou část svého času. Je tedy místem pro ně důvěrně známým, a proto i prostředím, ve kterém se projevují víceméně otevřeně. Odborníci pracující s dětmi ve školním prostředí, tak mají četné možnosti, jak zachytit signály, že s žáky není něco v pořádku - a reagovat včas. Mohou tedy pracovat nejen na úrovni prevence, ale i včasnou intervencí výrazně ovlivnit průběh a vývoj řady případů, které sice přímo neohrožují zdraví či život žáků a které jsou poměrně časté (neprospěch, dětské lásky, volba povolání atd.). Pro tyto žáky by mělo Školní poradenské pracoviště sloužit jako jakýsi most, který podpoří klima důvěry v rámci školy, které umožní žákům vyhledávat pomoc přirozeně a nenásilně a hlavně ve chvíli, kdy ji budou subjektivně sami potřebovat. Naléhavá potřeba integrovaného poradenského systému je zřejmá i v případě akutních problémů dětí, kdy hrozí značné riziko při jejich pozdní nebo nesprávné identifikaci (násilné chování vůči dětem, negativní vliv vrstevnických skupin, nárůst závislostí na návykových látkách a zvyšující se procento dětských sebevražd atp.). Komplexnost a provázanost problémů vyžaduje součinnost a spolupráci týmu odborníků působících přímo ve škole.

Anglicky

The School Consulting Centre has been working since October 2003 in our school. We established our School Consulting Centre with aim to improve our system of educational-psychological care in our school. There is a team of experts worked in the School Consulting Centre. They help parents, teachers and children to deal with behavioural, learning, and vocational problems. The team of experts help in case of any individual problems (e.g. relationship with peers, parents, siblings, school underachievement,). The whole team participates in preparation of the school-based prevention and youths development intervention programs.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Zobrazeno: 16. 11. 2024 07:45