MALÁ, Jiřina. Frazeologizmy v masmédiích (Phrasemes in the mass media). In Súčasná jazyková komunikácia v interdisciplinárných súvislostiach. 5. medzinárodná konferencia o komunikácii. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Béla, 2004, p. 311-317. ISBN 80-8055-979-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Frazeologizmy v masmédiích
Name (in English) Phrasemes in the mass media
Authors MALÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Banská Bystrica, Súčasná jazyková komunikácia v interdisciplinárných súvislostiach. 5. medzinárodná konferencia o komunikácii, p. 311-317, 7 pp. 2004.
Publisher Univerzita Mateja Béla
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/04:00012114
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 80-8055-979-1
Keywords in English phrasemes; mass media; linguistics; text linguistics
Tags linguistics, Mass Media, phrasemes, text linguistics
Changed by Changed by: Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D., učo 10978. Changed: 31/5/2005 14:22.
Abstract
Článek se zabývá vybranými aspekty z oblasti frazeologizmů v současném jazyce masmédií. Na vybraných příkladech jsou demonstrovány charakteristické rysy jejich užití v jednotlivých textových typech v rámci příslušné oblasti.
Abstract (in English)
The article deals with selected aspects of the use of phrasemes in the contemporary mass media. The most characteristic features and specialties are exemplified on the typical text types of the mentioned sphere.
Links
GA405/02/0349, research and development projectName: Kontrastivní studium věcných textů
Investor: Czech Science Foundation, A contrastive study of non-fiction (expository) texts
PrintDisplayed: 15/6/2024 13:07